Jyväskylän kauppalaisseuran apurahat

banneritesti

Apurahat

Aleksanteri II:n matka-apuraha

Keisari Suuriruhtinas Aleksanteri II:n matka-apurahasto perustettiin jo vuonna 1880. Jyväskylän Kauppalaisseura jakaa rahastosta yhä apurahoja vuosittain opintomatkoihin ulkomaille (yhteensä 2.000€/vuosi).

Matka-apurahojen hakuaika on vuosittain 15.10.-15.11. Hakuaika vuoden 2023 osalta on päättynyt, emmekä enää ota hakemuksia vastaan. Seuraava hakukausi alkaa 15.10.2024.

Matka-apurahahakemukseen liitetään matkasuunnitelma ja kustannusarvio. Apurahan maksaminen edellyttää seikkaperäistä matkakertomusta, joka toimitetaan tehdyn matkan jälkeen Jyväskylän Kauppalaisseuran johtokunnalle. Apurahan saaneille ilmoitetaan asiasta kirjallisesti. Seura ei erikseen ilmoita kielteisestä apurahapäätöksestä.