Jyväskylän kauppalaisseuran jäsenyys

banneritesti

Tietoa jäsenyydestä

Seuran toiminta

Jyväskylän Kauppalaisseura on perustettu vuonna 1875. Seuran tarkoituksena on sääntöjensä mukaan "edistää seurayhteyttä täkäläisien kauppiaiden ja kauppapalvelijain keskuudessa; toimittaa seuran jäsenille tilaisuutta lomahetkien hyödylliseen viettämiseen kirjallisuuden viljelemisellä ja sillä tavalla kun kulloinkin soveliaaksi nähdään; ja jos varat myötenantavat, saattaa haluaville tilaisuutta saamaan opetusta kauppatoimeen kuuluvissa tiedoissa".

Huviniemi

Toiminta toukokuun puolesta välistä syyskuun puoleen väliin on keskittynyt Huviniemeen. Huviniemessä on ollut myös majoitustiloja jäsenten vuokrattavaksi. Jäsenten omia saunailtoja ovat keskiviikko, perjantai ja lauantai. Toukokuisten siivoustalkoiden jälkeen järjestetään erilaisia tilaisuuksia, kuten avajaiset, juhannusjuhla, kalastuskilpailu ja kauden päättäjäiset.

Seura vuokraa saunaa ja tiloja myös yritysten omiin tilaisuuksiin, joihin Huviniemen emäntä järjestää sovittaessa tarjoilun. Saunatiloja voi tiedustella sähköpostitse osoitteesta seura@kauppalaisseura.fi.

Huviniemen päärakennuksen uudelleenrakennus tullaan toteuttamaan kulttuurihistoriallisesti merkittävää miljöötä kunnioittaen.

Kokoustilat

Kauppalaisseuran kokoustila on Väinönkatu 30:n 5. kerroksessa (96,5 m2). Tilassa on nykyaikainen kokoustekniikka, keittiö ja saunatilat. Kokoustamaan mahtuu jopa 25 henkeä, saunaan kerrallaan 10-15 henkilöä. Kokoustilaa vuokrataan juhla-, koulutus- ja kokouskäyttöön. Seuran jäsenet voivat tehdä tilavaraukset jäsenhintaan. Tilan varaukset tehdään varauskalenterin kautta.

Lisätietoja toiminnasta ja jäseneduista antaa seuran sihteeri Mari Huikari, puh. 050-554 0268.